سبک زندگی قسمت پنجم

شروع مکالمه با کسی که نمی‌شناسید از طریق متن (۱۹ نکته )

شروع مکالمه با شخصی که نمی‌شناسید از طریق متن می‌تواند ترسناک باشد، اما راهی عالی برای ارتباط با افراد جدید و گسترش دایره اجتماعی خود است. فرقی نمی‌کند با یک دوست بالقوه تماس بگیرید، یک مخاطب حرفه‌ای یا شخصی که به صورت عاشقانه به او علاقه مند هستید، مراحل و نکاتی وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد مکالمه جذاب و موفقیت‌آمیز دنبال کنید.

مرحله 1: انتخاب بستر مناسب قبل از شروع مکالمه، مهم است که پلتفرم یا برنامه پیام رسانی مناسب را انتخاب کنید. در نظر بگیرید که ارتباط از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام، شبکه های حرفه ای مانند لینکدین یا از طریق برنامه های پیام رسانی مستقیم مانند واتس اپ یا مسنجر مناسب تر است.

مرحله 2: زمینه مشترک پیدا کنید درباره فردی که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید تحقیق کنید و نقاط مشترک یا علایق مشترک پیدا کنید. این می تواند بر اساس پست های رسانه های اجتماعی، سابقه حرفه ای، سرگرمی ها یا ارتباطات متقابل آنها باشد. داشتن یک چیز مشترک باعث می شود که مکالمه مرتبط تر شود و شانس دریافت پاسخ افزایش یابد.

مرحله 3: ایجاد یک پیام افتتاحیه جذاب پیام آغازین برای جلب توجه گیرنده بسیار مهم است. آن را شخصی، دوستانه و جذاب کنید. از احوالپرسی عمومی خودداری کنید و به جای آن به چیز خاصی در مورد آنها یا علایق آنها که توجه شما را جلب کرده است اشاره کنید.

مرحله ۴: مختصر و مؤدبانه باشید هنگام تماس با فردی که نمی‌شناسید، مهم است که پیام اولیه خود را مختصر و مؤدبانه نگه دارید. به وقت آنها احترام بگذارید و از همان ابتدا آنها را با پیام های طولانی غرق نکنید.

مرحله 5: علاقه واقعی نشان دهید علاقه واقعی خود را به شخصی که با او تماس می گیرید نشان دهید. سؤالات باز بپرسید که آنها را تشویق می کند تا بیشتر در مورد خود به اشتراک بگذارند. این نشان می دهد که برای نظرات و تجربیات آنها ارزش قائل هستید.

مرحله ۶: مراقب زمان‌بندی باشید زمان‌بندی پیام خود را در نظر بگیرید. از تماس گرفتن در ساعات پایانی یا زمانی که فرد ممکن است مشغول کار یا سایر تعهدات باشد خودداری کنید. یافتن زمان مناسب برای ارسال پیام می تواند شانس دریافت پاسخ را افزایش دهد.

مرحله 7: از دستور زبان و املای مناسب استفاده کنید مطمئن شوید که پیام‌های شما فاقد اشتباهات دستوری و املایی هستند. گرامر و املای ضعیف می تواند یک تصور منفی ایجاد کند و شرکت گیرنده را در مکالمه سخت تر کند.

مرحله 8: اصیل و صادق باشید مهم است که هنگام شروع مکالمه با شخصی که نمی‌شناسید، معتبر و صادق باشید. تظاهر به کسی که نیستید، تنها به مشکلاتی منجر می شود. اصیل، صادق باشید و اجازه دهید شخصیت شما درخشنده باشد.

مرحله 9: به مرزها احترام بگذارید به مرزها و حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. اگر آنها در به اشتراک گذاشتن اطلاعات خاص یا بحث در مورد موضوعات خاص راحت نیستند، درک کنید و از ادامه دادن به آنها اجتناب کنید.

مرحله 10: از موضوعات بحث برانگیز پرهیز کنید به خصوص هنگامی که با فردی که به خوبی نمی شناسید شروع به گفتگو می کنید، بهتر است از موضوعات بحث برانگیز مانند سیاست، مذهب یا مسائل شخصی حساس خودداری کنید. به موضوعات خنثی بچسبید که احتمالا برای هر دو طرف لذت بخش هستند.

مرحله 11: مکالمه را متعادل نگه دارید برای یک مکالمه متعادل تلاش کنید که در آن هر دو طرف فرصت مشارکت داشته باشند. از تسلط بر مکالمه یا بمباران سؤالات بیش از حد طرف مقابل خودداری کنید بدون اینکه به او فرصتی برای پاسخ دادن بدهید.

مرحله 12: بدانید چه زمانی باید ادامه دهید هر مکالمه ای به یک ارتباط عمیق منجر نمی شود، و این اشکالی ندارد. اگر طرف مقابل پاسخگو نیست یا به نظر نمی‌رسد که علاقه‌ای به ادامه گفتگو ندارد، مهم است که بدانید چه زمانی باید با ظرافت و بدون تندخویی و اصرار ادامه دهید.

نکات اضافی:

  1. صبور باشید و انتظار پاسخ فوری نداشته باشید. افراد برنامه ها و تعهدات متفاوتی دارند که ممکن است در دسترس بودن آنها برای شرکت در گفتگو تأثیر بگذارد.
  2. از طنز مناسب استفاده کنید تا مکالمه را سبک تر کنید و آن را لذت بخش تر کنید.
  3. اموجی‌ها می‌توانند به انتقال لحن و احساسات کمک کنند، اما از آن‌ها به اندازه کافی و مناسب استفاده کنید.
  4. قبل از پاسخ دادن، برای خواندن و درک پیام های طرف مقابل وقت بگذارید.
  5. از به کار بردن اختصارات یا اصطلاحات عامیانه بیش از حد که ممکن است برای طرف مقابل گیج کننده باشد خودداری کنید.
  6. موضوع باشیداز شکایت یا منفی نگری بیش از حد در مکالمات خود اجتناب کنید.
  7. مقالات، ویدیوها یا منابع جالب مرتبط با علایق مشترک خود را به اشتراک بگذارید تا مکالمه را جذاب نگه دارید.
  8. از مهارت‌های گوش دادن فعال با توجه به صحبت‌های طرف مقابل و پاسخگویی متفکرانه استفاده کنید.
  9. از نشان دادن آسیب پذیری و به اشتراک گذاشتن داستان ها یا تجربیات شخصی در صورت لزوم نترسید.
  10. از ارسال چندین پیام پشت سر هم بدون اجازه دادن به شخص دیگر برای پاسخ دادن خودداری کنید.
  11. اگر مکالمه شروع به رکود کرد، سعی کنید موضوعات جدیدی را معرفی کنید یا برای ادامه آن سؤالات باز بپرسید.
  12. به خاطر داشته باشید که هر مکالمه ای موفق نخواهد بود، و اگر برخی از آنها به ارتباط عمیق تری منتهی نشود، اشکالی ندارد.

این مراحل و نکات باید پایه محکمی برای شروع مکالمه با فردی که نمی‌شناسید از طریق متن به شما ارائه دهد. به یاد داشته باشید، تمرین باعث عالی می‌شود، بنابراین اگر اولین تلاش‌هایتان طبق برنامه پیش نرفت، ناامید نشوید. با گذشت زمان و تجربه، در شروع مکالمات و ایجاد ارتباطات جدید راحت تر خواهید شد.

منابع :

  1. روانشناسی امروز – منبعی قابل اعتماد برای مقالات مرتبط با روانشناسی و مشاوره در مورد جنبه های مختلف رفتار و ارتباطات انسانی.
  2. بررسی کسب و کار هاروارد – بینش‌هایی را در مورد استراتژی‌های ارتباط حرفه‌ای، شبکه‌سازی و تکنیک‌های ایجاد رابطه ارائه می‌دهد.
  3. Forbes – نکات ارزشمندی را در مورد ارتباط موثر، ایجاد روابط و شبکه در هر دو زمینه شخصی و حرفه ای ارائه می دهد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا